Personvern

Vi i OneMed AS ("OneMed") er forpliktet til å håndtere personopplysninger på en sikker måte og ønsker at våre kunder skal føle seg trygge på hvordan vi håndterer deres personopplysninger. Nedenfor finner du vår personvernerklæring og informasjon om dine rettigheter som bruker, kunde eller bruker av OneMed sitt system. Hvis du har spørsmål om OneMed sin behandling av personopplysninger, er du velkommen til å kontakte QA Manager hos OneMed AS.

 

Hvilke personopplysninger behandler vi?

OneMed: Ingen andre personopplysninger enn informasjonskapsler, som du kan lese mer om lenger ned og i våre retningslinjer for informasjonskapsler som du finner nederst i venstre hjørne, behandles eller samles inn via dette nettstedet.

OneMeds nettbutikk: Brukerens navn, e-postadresse og informasjon om hvilken helseenhet brukeren tilhører. I tillegg behandles personopplysninger også når bestillingen gjelder en enkelt bruker i form av navn og adresse.

Veiledning: Brukerens navn, e-postadresse og detaljer om helseenheten brukeren tilhører. Når du kontakter OneMeds kundeservice, behandles personopplysninger i systemet du kontaktes gjennom; e-post, telefonsystem eller chat. Det er her personopplysningene som leveres til kundeservice behandles.

Ved kontakt via e-post bruker OneMed Microsoft Outlook som e-postklient. OneMed bruker servere i Europa/EØS, men siden Microsoft er basert i USA, kan dette føre til at et tredjeland overfører personopplysninger da de trenger å overholde lover og rettskjennelser i opprinnelseslandet, f.eks.

 

Hva bruker vi personopplysninger til?

OneMed leverer medisinsk utstyr og som en del av bestillingsprosessen registrerer kundene brukernes personopplysninger i vårt system. Disse dataene behandles deretter av oss med det formål å oppfylle tjenestene som kunden har gitt oss i oppdrag å utføre. OneMed behandler også personopplysninger for å kunne identifisere brukere ved innlogging og sikre brukerens autorisasjon for programvarens ulike funksjoner.

 

Hvor lenge beholder vi personopplysninger?

Kundens data lagres så lenge det foreligger en gyldig avtale mellom kunden og OneMed eller når det foreligger annet grunnlag for slik lagring, for eksempel bokføringsloven. Når kundens data ikke lenger skal lagres av OneMed, avidentifiseres eller slettes opplysningene.

OneMed kan også avidentifisere eller slette personopplysninger på et annet tidspunkt dersom kunden gir særlige instrukser om dette.

 

Kontakter

Ved direkte kontakt med OneMeds kommersielle team behandles kontaktpersoners personopplysninger når OneMed har en berettiget interesse i å opprettholde eller etablere og utvikle et forretningsforhold med sine kunder eller potensielle kunder.

Personopplysningene som kan behandles er: Navn, e-postadresse, telefonnummer, stilling, firma og adresse til selskapet.

Personopplysningene behandles i systemet du har kontakt gjennom, f.eks. e-post, samt i systemet der det kommersielle teamet lagrer kontaktinformasjon.

Eksisterende kunder: Personopplysningene lagres så lenge en eksisterende avtale varer og kan lagres i inntil ett år etter at avtalen er avsluttet. Dersom OneMed blir oppmerksom på at en kontaktperson ikke lenger er hos kunden, vil opplysningene bli slettet.

Potensielle kunder: Personopplysningene lagres i 6-12 måneder fra innsamlingstidspunktet, med mindre det i løpet av denne perioden har utviklet seg et forretningsforhold mellom OneMed og den potensielle kunden som kan rettferdiggjøre en lengre lagringsperiode.

 

Sikkerhets forholdsregler

OneMed bestreber seg alltid på å opprettholde et høyt sikkerhetsnivå, med tanke på de spesifikke risikoene forbundet med behandling av personopplysninger og graden av sensitivitet av dataene som behandles. OneMed arbeider kontinuerlig med informasjons- og IT-sikkerhet for å forebygge og forhindre uautorisert tilgang slik at personopplysninger håndteres på en sikker måte i henhold til våre retningslinjer.

OneMed sørger for at personer som er autorisert til å behandle personopplysningene, har forpliktet seg til å overholde konfidensialiteten til slik behandling eller er underlagt en passende lovbestemt taushetsplikt.

 

Kundens rettigheter

Som kunde har du rett til å supplere eller oppdatere opplysninger som mangler og er relevante, og til å få korrigert uriktige opplysninger om deg. Hvis du for eksempel ønsker å be om registerutdrag, retting eller sletting av personopplysninger, kan du kontakte vår kundeservice. Denne retten gis også til de som har personopplysninger registrert hos OneMed i forbindelse med en fullmakt, dvs. I disse tilfellene må oppdragsgiver sende en forespørsel om retting til OneMed, for eksempel.

 

Informasjonskapsler

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på datamaskinen eller mobilenheten din og hentes derfra ved senere besøk på det aktuelle nettstedet. OneMed bruker informasjonskapsler på alle nettsteder for å forbedre og forenkle ditt besøk.

Du kan enkelt slette informasjonskapsler fra datamaskinen eller mobilenheten din via nettleseren din. For instruksjoner om hvordan du administrerer og sletter informasjonskapsler, gå til "Hjelp"-alternativet i nettleseren din. Du kan velge å deaktivere informasjonskapsler eller motta et varsel hver gang en ny informasjonskapsel sendes til datamaskinen eller mobilenheten din. Vær oppmerksom på at hvis du velger å deaktivere informasjonskapsler, kan det hende du ikke kan bruke alle funksjonene på nettstedet vårt.

Du kan lese mer om informasjonskapsler i våre retningslinjer for informasjonskapslerved å klikke på det lille ikonet nederst til venstre på siden. Her kan du velge å godta alle informasjonskapsler eller velge å spesifisere hvilke formål du samtykker til.